A Magyar Falu Program Falusi Civil Alap keretében 2023. évben meghirdetett „civil közösségi tevékenységek és feltételeinek támogatása” alprogramhoz kapcsolódó pályázatok (FCA-KP-1-2023) esetében

  • a támogatott tevékenységek megvalósítási időszaka: 2023. augusztus 1. – 2024. december 31.
  • a szakmai beszámoló és a pénzügyi elszámolás (a továbbiakban együtt: beszámoló) benyújtásának határideje: 2025. március 2. A beszámolót eddig a határidőig szükséges benyújtania Nemzetpolitikai Informatikai Rendszerben (a továbbiakban: NIR) és postai úton a Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt. (a továbbiakban: Alapkezelő) részére.

Tájékoztatjuk, hogy a NIR-ben megnyitásra került az FCA-KP-1-2023 pályázati kiírás pályázatainak elszámolási felülete.

Ehhez kapcsolódóan tájékoztatjuk továbbá, hogy  a beszámoló elkészítéséhez segítségül szolgáló  Pályázati és Elszámolási Útmutató a Magyar Falu Program Falusi Civil Alap keretében 2023. évben meghirdetett „civil közösségi tevékenységek és feltételeinek támogatása” című alprogramhoz elnevezésű dokumentum (a továbbiakban: Útmutató) módosult. A módosított Útmutató az Alapkezelő honlapján az alábbi linken érhető el:

Az Alapkezelő honlapján elérhető továbbá a Magyar Falu Program Falusi Civil Alap keretében „civil közösségi tevékenységek és feltételeinek támogatása” című alprogramhoz kapcsolódó támogatásokra vonatkozó Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) is az alábbi linken:

Az FCA-KP-1-2023 azonosítószámú pályázati kiírás az alábbi linken érhető el:

Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a beszámoló benyújtására vonatkozóan több lényeges változás (egyszerűsítés) történt a korábbi évekhez képest:

I. A beszámolóhoz benyújtandó dokumentumok elektronikus másolatát  a postai benyújtás helyett  a NIR-be – a számlaösszesítő generálását követően – a „Bizonylatokfülön történő feltöltéssel kell benyújtani. Ha a dokumentumot valamilyen okból nincs lehetőség a NIR-be feltölteni (pl.: terjedelmi okok, vagy a szakmai teljesítést igazoló dokumentumok közül pl. a kiadvány, könyv stb. esetében, vagy egyéb NIR feltöltési probléma), akkor azokat továbbra is postai úton kell benyújtani.

II. A beszámolóhoz benyújtandó dokumentumok másolatainak hitelesítése a továbbiakban nem szükséges, tekintettel arra, hogy a beszámolóhoz benyújtandó (NIR-ből generált, kinyomtatott) számlaösszesítő dokumentumba beépítésre került egy általános nyilatkozat, melyet a Kedvezményezett tesz arról, hogy a beszámolóhoz beküldésre került valamennyi dokumentum másolat – függetlenül attól, hogy papír alapú másolat vagy a NIR-be feltöltött elektronikus másolat (=szkennelt dokumentum) – az eredetivel mindenben megegyező másolat.

III. A pénzügyi elszámolást alátámasztó bizonylatok benyújtásával kapcsolatos változások (egyszerűsítések):

A pénzügyi elszámolás részeként a Kedvezményezettnek kizárólag a NIR-ből kinyomtatott számlaösszesítő egy eredeti, a Kedvezményezett vagy meghatalmazott által aláírt, bélyegzővel ellátott példányát szükséges megküldeni az Alapkezelő részére postai úton. Az aláírt számlaösszesítőt fel kell tölteni a NIR-be is az „Iratok” fülön. A NIR-ben a számviteli bizonylatok adatainak, tartalmának rögzítésére és költségvetési sorhoz történő hozzárendelésére továbbra is szükség van a számlaösszesítő legenerálásához, ugyanakkor a  NIR által automatikusan benyújtandónak kijelölt bizonylatok beküldése nem szükséges.

FIGYELEM! A számlaösszesítőn túl az Útmutató 10.4.1. pontjai szerinti pénzügyi elszámolást alátámasztó bizonylatok és hozzátartozó dokumentumok beküldése csak abban az esetben szükséges, ha az Alapkezelő erre vonatkozó értesítő levelet küld postai úton, illetve e-mailben. Ilyen esetben, tehát az Alapkezelő által további bizonylatalapú ellenőrzés alá vont pályázatok tekintetében, a pénzügyi elszámolás további ellenőrzése az Ávr. 100. § (3) bekezdése szerinti beküldésre kiválasztott bizonylatok ellenőrzésével történik. Ebben az esetben szükséges a 10.4.1. pont szerinti bizonylatok és a hozzátartozó alátámasztó dokumentumok elektronikus másolatát a NIR-be a „Bizonylatok” fülre feltölteni az ellenőrzésre kiválasztott bizonylatokhoz kapcsolódóan.

IV. A szakmai beszámoló mellékleteként benyújtandó dokumentumok köre:

FIGYELEM! Minden beszámolóhoz benyújtandó az Útmutató 10.2.1 pontjában található – a támogatott tevékenység jellegétől függő szakmai teljesítést alátámasztó dokumentáció, továbbá az előírt nyilvánosságra és tájékoztatásra vonatkozó követelmények Arculati Kézikönyvnek megfelelő teljesítését alátámasztó dokumentáció. Vagyis ezeket a dokumentumokat be kell nyújtani a beszámolóhoz függetlenül attól, hogy az adott pályázat/beszámoló további bizonylatalapú ellenőrzés alá lesz-e vonva.

A szakmai beszámolóval kapcsolatos részletes információkat az Útmutató 10.2. pontja tartalmazza.

A pénzügyi elszámolással kapcsolatos részletes információkat az Útmutató 10.3.5, 10.4. pontjai tartalmazzák.

Felhívjuk szíves figyelmét továbbá a támogatott tevékenység megvalósítása és elszámolása során az FCA-KP-1-2023 pályázati kiírásban és az Útmutatóban meghatározott elszámolhatósági feltételekre/korlátokra.

Amennyiben bármilyen eltérés van az utoljára jóváhagyott szakmai programhoz és/vagy költségtervhez képest – ide nem értve az Útmutató 8.1. és 8.2. pontjaiban előírtak szerint módosítási kérelem benyújtását nem igénylő eltéréseket, – kérjük, hogy kezdeményezze a szerződésmódosítást a NIR-en keresztül az Útmutató 8.1 pontjában leírtak szerint. A módosítási kérelem elbírálásáról a Kedvezményezett értesítést kap. Kérjük, az értesítés megérkezése előtt ne adja be a beszámolóját a NIR-ben. Felhívjuk szíves figyelmét, hogy módosítási kérelem benyújtására a beszámoló benyújtására megállapított határidő lejártát megelőzően van lehetőség.

Amennyiben a támogatási összeg 100%-ával nem tud elszámolni, az Útmutató 10.3.4. pontja nyújt részletes iránymutatást a szükséges teendőkről. A fel nem használt támogatásról szóló nyilatkozat az alábbi linken érhető el:

További információért keressen minket bizalommal az alábbi elérhetőségeken:

Módosítási kérelem benyújtásával kapcsolatban:

Telefon: +36-1-896 0630

hétfőn, szerdán és pénteken9:00-12:00

kedden és csütörtökön 13:00-16:00

E-mail: fca@bgazrt.hu

Elszámolással kapcsolatban:

Telefon: + 36 1 896 4160

hétfőn 9:00-11:00, valamint

szerdán 14:00-16:00

Email: fca.elszamolas@bgazrt.hu

Postacím:

Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt.

1253 Budapest Pf. 36.

Kérjük, hogy a borítékon feltétlenül tüntessék fel a támogatás azonosítószámát!

Üdvözlettel:

Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt.